קדם תכנים - למה

למה צריך שיהיה 'למה'?

מי שיש לו 'איזה למה' שלמענו יחיה יוכל לשאת כמעט כל איך" (פרידריך ניטשה).

המשפט הזה שמופיע בספר "האדם מחפש משמעות" של ויקטור פרנקל הוא בעיניי התמצית הטובה ביותר להגשמה עצמית. כי מי שמבין לעומק את האמירה העוצמתית שמסוכמת במשפט אחד מקבל את המפתח למימוש כל דבר שירצה בחיים – הכול מתחיל בשאלה למה.

פרנקל שרד את השואה. בספרו הוא מסביר שבכל רגע נתון הייתה לו האפשרות לרוץ אל הגדר החשמלית שבמחנה הריכוז ולשים קץ לסבל האיום בתוך מציאות שאיבדה כל צלם אנוש. אבל הוא לא עשה זאת, ובספרו הוא מתאר את המניע הבסיסי שבער בכל אלו ששרדו את התופת – היה להם למה. וברגע שהיה להם למה הם מצאו את האיך בחיים שלהם.

הרצל רצה בית לעם היהודי והפך חצי עולם בכדי למצוא אותו; האחים רייט רצו לעוף ולמרות שאחרים היו מוכרים, מוכשרים ומתוקצבים יותר מהם בכל זאת הם אלו שהמציאו את המטוס; קרימצ'נד גנדי רצה לשחרר את העם ההודי מהקולוניאליזם הבריטי ועשה זאת בדרך של אפס אלימות; ג'ובס, כבן לתרבות הנגד, רצה ליצור מחשבים בצורה שונה והוליד דרך חשיבה אחרת; מראדונה רצה להביא את גביע העולם לילדים העניים ב'לה בוקה' וסחף אחריו עשרות מיליונים; יריב, יהונתן וכפיר רצו להנחית חללית ישראלית על הירח ומדינה שלמה עצרה את נשימתה מרגע ההמראה וחרף ההתרסקות תוך שניות גויסו מיליוני דולרים ל'בראשית 2'.
ואני יכול לתת עוד אינספור דוגמאות שהמשותף לכולם היה דבר אחד בלבד – היה להם 'למה'.

כי כשיש למה יגיע גם האיך וכל דבר שיידרש אחריו. לכן הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות בשביל לממש את עצמכם זה להבין למה אתם עושים את מה שאתם עושים. וברגע שיש לכם למה אזי חציתם 90% מהדרך שלכם למימוש עצמי וכל מה שנותר זה לפתח את ה'למה' ל'איך' ו'מה'. ואני אדגים:

קדם תכנים הוקמה בכדי להנגיש תוכן איכותי לכולם. זה ה'למה' שלי. אני רוצה שכל הידע שבאמת חשוב יהפוך לנחלת הכלל וכך אנשים לא יצטרכו לעבור את המסלולים המפרכים שאני עברתי (ועוד עובר) בכדי לרכוש ולצבור ידע. בוער בי רצון אדיר להפיץ ידע משמעותי ואיכותי שיעזור לאנשים להגשים ולממש את עצמם.
'איך' אני עושה את זה? אוסף, מסנן ומתמצת את כל הידע האיכותי ומעורר ההשראה שיכול באמת לעזור לאנשים ומלמד אותו כי אני מאמין ש"תן לאדם דג והוא ישבע ליום אחד. למד אותו לדוג והוא ישבע כל ימי חייו" (פתגם אנגלי).
'מה' אני עושה בפועל? יוצר, כותב ומלמד תוכן עשיר. "חיים בעוצמה", "לומדים בעוצמה" ועוד עשרות תוכניות, קורסים, סדנאות והרצאות מבית קדם תכנים נגישים לכל אדם ובאמצעותן הוא יכול לממש ולהגשים את עצמו כראות עיניו ולפי בחירתו.

מבינים? תוכניות הלימוד שלי הן רק הדרך שבה צועדים. אבל הסיבה שאנשים בוחרים לצעוד בדרך שלי היא מכיוון שסללתי אותה מתוך ה'למה' שבוער בי – לעזור לאנשים לממש את עצמם ולקצר להם את התהליך כך שלא יצטרכו לעבור את כל האתגרים והקשיים שאני עברתי ואיתם התמודדתי בשביל להצליח. וכפי שבאוניברסיטה ידעתי ללמד סמסטר שלם בשעתיים (ועל כך יעידו מאות סטודנטים) כך גם היום אני מאגד את כל הידע הרלוונטי (בשילוב הטעויות שלי ושל אלו שלמדתי מהם) באופן המזוקק ביותר למען התלמידים שלי. וכשהם מממשים את עצמם – אני על גג העולם!

נייקי היא לא חברת הלבשה, היא חברה שרוצה שפשוט תעשו את זה (למענכם). היא עושה זאת באמצעות אביזרי לבוש מהונדסים ומעוצבים במלאכת מחשבת שיעזרו לכם לעשות את זה. ה'מה' שלהם זה בגדי ספורט ונעלי ספורט מהסוג הטוב ביותר לביצוע. ולכן כל הפרזנטורים של נייקי הם אנשים ש"עשו את זה"מייקל ג'ורדן היה שם עוד לפני הפריצה שלו).

טסלה היא לא חברת מכוניות (כי אילון מאסק הגאון נכנס לאחד מהשווקים הכי רווים בעולם). היא חברה שרוצה להפחית את זיהום האוויר בעולם. היא עושה את זה באמצעות רכב חשמלי כשה'מה' הוא רכב חשמלי אוטונומי יוקרתי שכל אחד רוצה לנהוג בו. וכך בדיוק פורצים דרך.

ואני יכול להמשיך עם הדוגמאות לנצח כי יש המון מותגי על שנבנו על 'למה' עוצמתי. אבל אני מאמין שהנקודה ברורה: כשיש לכם את ה'למה' אזי בוודאות תמצאו ותשיגו כל איך, מה, מדוע, כיצד וכל דבר אחר שתרצו.

כתיבת תגובה

שיתוף

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter

שיתוף

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter